Először is elnézést a késért, tegnapra (06. 20-dikára írtam ezt a bejegyzést, de a blogmotor úgy döntött hogy nem hagyja élesíteni.. :L) ígértem egy új (rendes!) bejegyzést.

Így megy ez. Mármint a kisebb fajsúlyú bakiknál: hibáztam, elnézést kérek. De nem mindig megy ez ilyen egyszerűen. Mindenki követett talán el olyasmit, amit nem akart beismerni vagy egyszerűen tagadta hogy hibázott volna. Viszont az élet ennél még komplexebb helyzeteket is tud produkálni: valaki tesz valami helyeset, de rögtön utána elveszti a fejét, ezért hibázik. Majd előbb bűnhődik meg, hogy bocsánatot kérhetne vagy tisztázhatná az érintett személlyel a dolgot. Miről beszélek?

http://homar.blog.hu/2013/06/18/terhes_not_pofozott_a_villamosvezeto

Biztos rengetegen hallottátok a mocskos, terhes nőt véresre verő villamosvezető históriáját. A szabálytalankodó külföldi hölgy miatt lefékezett, aztán mivel nem látta mi lett a végeredmény, előlépett a vezetőnk és első felindulásban egy k#rvaanyázással körítve lekevert egy irdatlan jó atyai pofont megszeppent csajnak. Vezető el, a nő a kórházba. A nő nagyobb sérülést nem szenvedett ha jól tudom, de a BKV nem kívánta berkeiben tudni emberünket.

Az elbeszélésem alapján már talán érezhető hogy azért én inkább a bűnhődő-bűnös fél megértését szorgalmazom. véleményem szerint: 1. extrém esetről van szó, amikor nyomás és pánik hatására kibújt az instant tasli a tasakból. 2. a média már megint felnagyít: hisz minden kedves néző és hallgató jobb, bátrabb és talpraesettebb ember mint ez az aljas, véresszájú 100+ kilós kommondor. Legalábbis így szép a hír, így elég tanulságos. 

A tanulság tényleg adott.. Felmerült bennem is: mit tettem volna hasonló helyzetben? De aztán rájöttem hogy a pofont én spec. tuti nem mertem volna bejátszani: se külső sem belső tulajdonságaimnak köszönhetően. (A k#rvaanyázós concertot viszont a fülkéből nyomtam volna.) Én inkább belülről szenvedve, 1 év múlva, a stressz okozta magas vérnyomás következményeibe nyuvadtam volna bele. (Tisztázzuk: az én verziómat se tartom épp optimálisnak..) De ha mondjuk feltételezzük hogy én is hasonló testalkattal, háttérrel és beállítottsággal rendelkezem mint a sofőr, akkor szimplán ugyan így elvesztettem volna a fejem. Viszont így kívülről beleokoskodva, talán az volt a legnagyobb hiba hogy visszaszállt (végezni a munkáját). Csak így: ingerlevezetés után sipirc. Jobban tette volna persze ha kér valakit aki leváltja és bemegy a nővel a kórházba vagy valami.. de a kedves pösti utasnépek a jó időben még talán ott helyben ítéletet mondtak volna vagy a nő sem kért volna talán a segítő szándékból. (Na jó, lehet kicsit sötétre sikeredett ez a vízió.)
Mi lett volna a a helyes eljárás?
Most már nem is igazán számít, max. azoknak akik szeretnek mások hibáiból okulni. A bűnös bűnhődött, a világ villámgyorsan ítélkezett. Igaz, a történet még nem zárult le. Mert az emberek könnyen érthető szeletkékre bontja a történéseket, de ha hozzá kerül még egy részlet... az egész mese más beállításba kerülhet. 

A bejegyzés trackback címe:

https://citromfaalatt.blog.hu/api/trackback/id/tr125372709

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zsuzsikám (the 4th) 2013.07.26. 11:25:38

"később kiderült hogy angol állampolgár és emellett 6 hónapos terhes. A villamos vezetője ezt mind figyelmen kívül hagyva egy igen erős és határozott mozdulattal lekevert egy olyan pofont egy zsúfolt megállóban, előtte a lány édesanyját kezdte szidalmazni."

Figyelmen kívül hagyta, hogy angol állampolgár? Mégis honnan kellett volna látnia? XD És ha nem hagyja ezt figyelmen kívül, akkor elmarad a pofon? Ha magyar lett volna, akkor még egy második is kijárt volna? :P

Zsuzsikám (the 4th) 2013.07.26. 11:26:39

Amúgy totál megértem a vvezetőt. Azt hitte, most ölt meg két embert, ezek meg ott vigyorognak b+. Én még a másiknak is levertem volna egyet.

pavor nocturnus 2013.07.26. 11:40:22

@Zsuzsikám (the 4th): Ja, csapjuk le a nyavalyás ánglius nyanyát, meg a barátnőjét is! Tiporjuk ki belőle a satnya fattyát! Sőt, ne hagyjuk ennyiben, kutassuk fel a nyomorult spinének a családját is, tudják meg mi a magyar virtus! Nekünk erre vannak történelmi és irodalmi hagyományaink is:

Mutató ujjamért
Szép hajadon lányát;
Nagy ujjamért legény fia
Borzasztó halálát;

A másik kettõért
Veje, lánya végét;
Piros vérem hullásaért
Minden nemzetségét.

Tudja meg a szaros Ángliushon, hogy minket kulturális hagyományaink igenis feljogosítanak arra, hogy saját szokásaink szerint üljünk törvényt a rendbontó idegenek fölött!

Zsuzsikám (the 4th) 2013.07.29. 11:33:59

@pavor nocturnus: Hö?

Pont leszarom, hogy angol. Milyen hagyományok??? Haggyadmááár! Ütöttél már el valakit? Nekem, mikor egy motoros felcsapódott a motorháztetőre (mert hátrafelé nézett, nem előre, kicsit be volt nyomva, kergetőztek a haverjával, és telibetrafálta a kocsimat), amíg kiszálltam biztos voltam, hogy neki annyi, konkrétan sokkot kaptam, aztán kiderült, hogy szinte semmi baja, meg hogy ivott, ne hívjuk már a rendőröket, akkor olyan dühös lettem, hogy meg tudtam volna rugdosni. Nem csak azért, mert szabálytalan volt, ivott, nem nézett előre, és összetörte a kocsimat, hanem leginkább azért a pár másodpercért, amíg azt hittem, hogy megöltem egy embert. :(

Benedek_Úr 2013.07.29. 12:01:56

@Zsuzsikám (the 4th): Ő legalább nem szólt be, pedig be volt baszcsizva.

pavor nocturnus 2013.07.30. 11:34:36

@Zsuzsikám (the 4th): Teljes mértékben közömbös, hogy angol-e vagy sem, felőlem lehetne török, szlovák vagy román is akár, ez mit sem változtatna a véleményemen. Nemzetiségének egyetlen relevanciája mindössze a baloldali közlekedés miatt lehet, előfordulhat, hogy reflexei rossz irányba fordították oxitocintól bódult bamba fejét, s ezért hibázott. De ez sem, sőt az ellenkezője sem módosít semmit azon véleményemen, hogy az erőszak monopóliumát hagyjuk már meg az erre szakosodott társadalmi alrendszer, az állam, illetve specializálódott intézményrendszere számára, s kenjen le neki egy sallert ő, ha ezt indokoltnak tartja.
süti beállítások módosítása